Zwrot | Definicja |
---|---|
Sterowanie jakością w przedsiębiorstwie |
Obsługa zarządzania jakością w przedsiębiorstwie zwykle służy do utworzenia biblioteki procedur, katalogu czynności i operacji mających na celu utrzymywania wysokiej jakości produkcji i usług. Obejmuje również utrzymywanie danych historycznych, emisję niezbędnych dokumentów, opracowywanie statystyki danych o jakości, rejestrację kosztów utrzymania jakości. Oprogramowanie powinno zapewnić, zależnie od potrzeb obsługę procedur ISO 9000 i ISO 9000 – 2000 lub pochodnych. W przypadku produkcji środków spożywczych i farmaceutycznych konieczna jest obsługa specjalizowanych procedur zapewnienia jakości np. HCAAP i GMP. Obsługa sterowania jakością może być wbudowana w system lub dostępna jako system zewnętrzny . System sterowania jakością może być powiązany bezpośrednio z systemem sterowania produkcją i przepływem materiałów. Coraz częściej stosowane są techniki sterowania jakością zmierzające do uzyskania możliwie najlepszej jakości wyrobów pod hasłem „kilka na milion” wadliwych elementów. Jest to np. metoda Six Sigma.
Odsłony: 5264
|