Business Intelligence - system informacji zarządczej

Szukaj terminów ze słownika
Zaczyna się od Zawiera Dokładne wyrażenieBrzmi jak
Zwrot Definicja
Business Intelligence - system informacji zarządczej

Jest to oprogramowanie wspomagające procesy podejmowania decyzji poprzez analizę danych zgromadzonych w systemach informatycznych. Są to systemy ulokowane hierarchicznie powyżej systemów transakcyjnych, w tym ERP. Służą do wspierania decyzji strategicznych i zarządczych szczebla taktycznego. Zwykle dane niezbędne do analiz ekonomicznych są pobierane z różnych obszarów funkcjonalnych systemu informatycznego, wspierającego zarządzanie w przedsiębiorstwie i umieszczane w bazie danych. Często stosowana jest hurtownia danych, z której z kolei dane są pobierane do obliczeń i przygotowania ekranów i raportów. Zwykle możliwe jest drążenie danych tzn. sięganie w prosty sposób do danych źródłowych, powodujących określone skutki np. do źródła zagrożeń. Najczęściej spotykane odmiany systemów zaliczanych do BI to:

  • EIS - systemy powiadamiania kierownictwa (Executive Information Systems)
  • DSS - systemy wspomagania decyzji (Decision Support Systems)
  • MIS - Systemy wspomagania zarządzania (Management Information Systems)
  • GIS - systemy informacji geograficznej (Geographic Information Systems).
Odsłony: 5703
PARTNERZY:
              BPSCRAMBASE deveho consulting

PARTNERZY TECHNOLOGICZNI:

 

                CFI SYSTEMY INFORMATYCZNE ipcc   SYGNITY    ASSECO BUSINESS SOLUTIONS    SIMPLE      DIGITLAND