SŁOWNIK ERP

Szukaj terminów ze słownika
Zaczyna się od Zawiera Dokładne wyrażenieBrzmi jak
Zwrot Definicja
CRP
Capacity Requirements Planning - CRP planowanie zdolności produkcyjnych): Funkcja ustalania, mierzenia i dostosowywania limitów oraz poziomów zdolności produkcyjnej. Termin CRP w tym kontekście odnosi się do procesu szczegółowego określania wielkości robocizny oraz zasobów maszynowych wymaganych do wykonania zadań produkcyjnych.
Odsłony: 2058
CRM – zarządzanie relacjami z klientami
CRM (Customer Relationship Management ) jest to część strategii i filozofii biznesu, gdzie stały kontakt i zadowolenie klienta jest kluczową wartością. Chodzi o uzyskanie możliwie dużo informacji o potrzebach klientów i ich zachowaniu się, tak aby nawiązać z nimi ściślejsze stosunki. Istotną kwestią jest zapewnienie jednolitego systemu we wszystkich procesach biznesowych poczynając od procesu sprzedaży poprzez serwis. Na podstawie zgromadzonych informacji możliwe jest sporządzanie odpowiednich statystyk wykorzystywanych przy tworzeniu portfela produktów.
Odsłony: 5267
CRM (Zarządzanie relacjami z klientami)
CRM zarządzanie relacjami z klientami (customer relationship management) pozwala na obsługę całokształtu współpracy z klientami I wspieranie decyzji w tym zakresie. Jest szczególnie istotna w przypadku współpracy z wieloma klientami przez wielu zmieniających się handlowców pozwalając na nadzorowanie pracy nad klientem nowym oraz śledzenie współpracy z klientami uzyskanymi uprzednio. Może to być niezależny system lub nakładka na pakiet typu ERP. Oprogramowanie CRM może pracować z własną bazą danych i może być udostępniony dostęp przez witrynę internetową. Zwykle obejmuje: zarządzanie finansami, obsługę cenników i katalogów, nadzorowanie płatności itp.
Odsłony: 5347
CRM

CRM (Customer Relationship Management) jest pojęciem ogólnym szeroko definiującym metody zarządzania kontaktami z klientami. Jest to oprogramowanie wspierające rejestrację i gromadzenie danych, oraz planowanie różnego rodzaju zdarzeń z klientami oraz analizowanie zarejestrowanych danych w różnych przekrojach. Istnieją różne typy systemów CRM:

  • CRM Operacyjny Umożliwia rejestrację, planowanie oraz raportowanie różnego rodzaju zdarzeń z klientami.
  • CRM Analityczny Pozwala na szeroką analizę wyników działań prowadzonych z klientami.
  • CRM Marketingowy Definiowanie i planowanie różnych akcji i działań wpływających na pracę z klientami zarówno w sensie operacyjnym: pomaga w codziennej pracy handlowcom, telemarketerom i innym osobom pracującym bezpośrednio z klientami, jak i w sensie strategicznym wytycza pewne kierunki działań.
  • CRM Serwisowy Usprawnia i organizuje usługi serwisowe, gwarancyjne i pozagwarancyjne dla klientów. 
  • CRM Zadaniowy Umożliwia zarządzanie wykonywanymi w firmie zadaniami i czasem pracy przypisanych pracowników.
  • CRM Sprzedażowy Umożliwia zaplanowanie przyszłej sprzedaży, określenie sposobu osiągnięcia założonych celów oraz bieżące śledzenie ich realizacji.
  • DMS Uzupełnieniem modułu CRM jest system DMS (System Zarządzania Dokumentami), w którym przechowywane są wszelkie dokumenty związane z klientem i który zarządza przepływem pracy (workflow) oraz zapewnia sprawną jej organizację a także raportowanie.
Odsłony: 4126
CPM

CPM (Corporate Performance Management) zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa jest to zespół koncepcji zarządzania, mierników oraz technologii informatycznych umożliwiający definiowanie, monitorowanie i optymalizację realizacji celów osobistych i departamentu w powiązaniu ze strategią całej organizacji. Jest to poszerzenie BI (Business Inteligence) o którąś z koncepcji zarządzania np. BSC (Balanced Scorecard), VBM (Value Based Management lub six sigma. Pozwalają one na stosowanie zaawansowanych technik planowania, konsolidacji wyników i sprawozdawczości. CPM pozwala na lepsze przygotowanie decyzji strategicznych. Zwykle obsługiwane są następujące funkcje:

  • Budżetowanie, planowanie, prognozowanie
  • Modelowanie i optymalizacja zyskowności
  • Definiowanie i zarządzanie kartami wyników
  • Konsolidacja finansowa
  • Sprawozdawczość finansowa, podatkowa i statystyczna
Odsłony: 2045
CPM
Corporate Performance Management – CPM, zarządzanie wynikami organizacji): Dość szeroki termin opisujący metodologie, metryki, procesy oraz systemy wykorzystywane do monitorowania i zarządzania wynikami przedsiębiorstwa. Aplikacje komputerowe, które przekładają strategię działania na plany operacyjne oraz prezentację skumulowanych wyników.
Odsłony: 1806
CMMS

Zarządzanie utrzymaniem ruchu urządzeń CMMS ( Computerized Maintenance Management Systems) jest to zautomatyzowany system wspierający utrzymanie ruchu, a w szczególności: obsługę zleceń remontowych realizowanych siłami własnymi i zlecanymi na zewnątrz, utrzymywania zapasów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych, zakupów , rozliczanie personelu, prowadzenie rozliczeń prac remontowych i kosztów eksploatacji. . W pewnych dziedzinach przemysłu, szczególnie tam, gdzie istotne jest optymalizowanie wykorzystania drogiego wyposażenia, systemy tego typu, pełnią podstawową rolę w systemie zarządzania. Podstawowe ich funkcje to:

  • Planowanie zleceń remontowych do obsługi planowanych i zapobiegawczych remontów.
  • Prowadzenie ewidencji wyposażenia i nadzór nad jego przydatnością do użycia, atestacja urządzeń
  • Zarządzanie zapasami, głownie materiałów eksploatacyjnych I części zamiennych
  • Planowanie wykorzystania personelu i sprzętu
  • Obsługi zakupów
  • Rozliczenia finansowe
Odsłony: 2236
Cloud computing
GS1 – globalna organizacja o charakterze non profit zajmująca się standaryzacją w obszarze zarządzania łłłańcuchem dostaw oraz zarządzania popytem. Jej początki sięgająlat 70 ub. wieku. Podstawowym obszarem działań GS1 jest sektor FMCG. Ostatnio zwrócono również większa uwagę na branże ochrony zdrowia oraz transport i logistykę. Całość standardów wypracowywanych przez organizację nosi wspólną nazwę "System GS1". W skład tego systemu wchodzi kilka głównych projektów: *GS1 BarCodes - związany z zagadnieniami dotyczącymi kodów kreskowych – automatycznej identyfikacji, * GS1 BarCodes - związany z zagadnieniami dotyczącymi kodów kreskowych – automatycznej identyfikacji, * GS1 eCom - związany z zagadnieniami dotyczącymi elektronicznej bazy danych, * GS1 GDSN - związany z zagadnieniami dotyczącymi synchronizacji danych, * GS1 EPCglobal - związany z zagadnieniami dotyczącymi technologii RFID. Źródło: WIKIPEDIA
Odsłony: 2312
Centrum robocze zawierające maszyny i instalacje
Mechanizm do tworzenia takiego centrum pozwala na racjonalne gospodarowanie składnikami majątku trwałego. Jest to szczególnie istotne w organizacji przedmiotowej produkcji, gdzie wykorzystuje się linie lub ciągi do realizacji określonych wyrobów, a poszczególne składniki linii mogą mieć różną przepustowość. Dzięki temu można racjonalnie planować obciążenia. W odróżnieniu od księgowej obsługi środków trwałych tego typu linie tworzy się podając strukturę jej składników. Numery inwentarzowe pełnia rolę drugorzędną. Takie linie robocze, wykorzystywane w produkcji, wnoszą swoją amortyzację do rachunku kosztów.
Odsłony: 4952
Centrum robocze zawierające grupy maszyn, linie produkcyjne
Takim centrum jest na przykład wydział, jako miejsce powstawania kosztów, w którym zainstalowano linie produkcyjne i urządzenia. Ta funkcja pozwala na racjonalne naliczanie kosztów wytwarzania, a zwłaszcza podział kosztów ogólnych.
Odsłony: 4749
CASE
Oprogramowanie wspomagające tworzenie oprogramowania aplikacyjnego– CASE (Computer-Assisted Software Engineering). Są to narzędzia komputerowe do wspomagania projektowania, programowania oprogramowania lub systemów oprogramowania.
Odsłony: 1592
CASE
Computer-Assisted Software Engineering – CASE, technika tworzenia oprogramowania wspierana komputerowo): Wykorzystanie narzędzi komputerowych w celu wsparcia procesu projektowania, rozwijania i utrzymywania produktów i systemów informatycznych.
Odsłony: 1875
CAD/CAM - Interfejsy do systemów
Interfejsy do systemów CAD/CAM (Computer Aided Design / Computer Aided Manufacturing) pozwalają na obsługę dostępu do rysunków technicznych i innych dokumentów w postaci graficznej, które są niezbędne do prowadzenia produkcji lub archiwowania danych. Systemy CAD/CAM są zwykle narzędziem pracy w biurach konstrukcyjnych. Bardziej zaawansowane systemy pozwalają na przekazywanie z rysunków złożeniowych zestawień materiałowych BOM do systemu obsługi produkcji. W szczególnych wypadkach możliwe jest przygotowywanie bezpośrednio przez konstruktora danych do sterowania obrabiarek sterowanych numerycznie.
Odsłony: 5020
Business Intelligence - system informacji zarządczej

Jest to oprogramowanie wspomagające procesy podejmowania decyzji poprzez analizę danych zgromadzonych w systemach informatycznych. Są to systemy ulokowane hierarchicznie powyżej systemów transakcyjnych, w tym ERP. Służą do wspierania decyzji strategicznych i zarządczych szczebla taktycznego. Zwykle dane niezbędne do analiz ekonomicznych są pobierane z różnych obszarów funkcjonalnych systemu informatycznego, wspierającego zarządzanie w przedsiębiorstwie i umieszczane w bazie danych. Często stosowana jest hurtownia danych, z której z kolei dane są pobierane do obliczeń i przygotowania ekranów i raportów. Zwykle możliwe jest drążenie danych tzn. sięganie w prosty sposób do danych źródłowych, powodujących określone skutki np. do źródła zagrożeń. Najczęściej spotykane odmiany systemów zaliczanych do BI to:

  • EIS - systemy powiadamiania kierownictwa (Executive Information Systems)
  • DSS - systemy wspomagania decyzji (Decision Support Systems)
  • MIS - Systemy wspomagania zarządzania (Management Information Systems)
  • GIS - systemy informacji geograficznej (Geographic Information Systems).
Odsłony: 5703
Budżety elastyczne
Budżety elastyczne są to budżety, które mogą być uzmiennione, a następnie skorygowane w zależności od rozmiarów działalności i rozwoju sytuacji przedsiębiorstwa.
Odsłony: 4990
PARTNERZY:
              BPSCRAMBASE deveho consulting

PARTNERZY TECHNOLOGICZNI:

 

                CFI SYSTEMY INFORMATYCZNE ipcc   SYGNITY    ASSECO BUSINESS SOLUTIONS    SIMPLE      DIGITLAND